Dersin Adı | Bilgisayarda Çizim Teknikleri I |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MATU 102 | Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Tasarım ve üretimde bilişim teknolojilerinin kullanımının sağlanması; tasarım ölçütleri doğrultusunda 3D bilgisayar yazılımı desteğiyle modelleme (CAD) yapılabilmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | CAD programında çizim komutları, yazı yazma, düzenleme yapma, 2D ve 3D modeller oluşturma ve bu modeller üzerinde düzenleme yapma dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Bilgisayar destekli tasarım uygulama yöntemleri hakkında bilgi verilmesi | Ron K.C. Cheng, Inside Rhinoceros 4, Thomson/Delmar Learning, USA Bölüm 1 |
2 | Rhinoceros tasarım programında araç çubuklarının tanıtılması ve 2D / 3D uygulama çalışmaları | Ron K.C. Cheng, Inside Rhinoceros 4, Thomson/Delmar Learning, USA Bölüm 2 |
3 | Rhinoceros tasarım programında araç çubuklarının tanıtılması ve 2D / 3D uygulama çalışmaları / 1. ödev değerlendirmesi | Ron K.C. Cheng, Inside Rhinoceros 4, Thomson/Delmar Learning, USA Bölüm 3 |
4 | Rhinoceros tasarım programında 3D tasarım uygulama çalışmaları / 2. ödev değerlendirmesi | Ron K.C. Cheng, Inside Rhinoceros 4, Thomson/Delmar Learning, USA Bölüm 4 |
5 | Rhinoceros tasarım programında 3D tasarım uygulama çalışmaları / 3. ödev değerlendirmesi | Ron K.C. Cheng, Inside Rhinoceros 4, Thomson/Delmar Learning, USA Bölüm 5 |
6 | Rhinoceros tasarım programında 3D tasarım uygulama çalışmaları / 4. ödev değerlendirmesi | Ron K.C. Cheng, Inside Rhinoceros 4, Thomson/Delmar Learning, USA Bölüm 6 |
7 | Rhinoceros tasarım programında 3D tasarım uygulama çalışmaları / 5. ödev değerlendirmesi | Ron K.C. Cheng, Inside Rhinoceros 4, Thomson/Delmar Learning, USA Bölüm 7 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Rhinoceros tasarım programında 3D tasarım uygulama çalışmaları / 6. ödev değerlendirmesi | Ron K.C. Cheng, Inside Rhinoceros 4, Thomson/Delmar Learning, USA Bölüm 8 |
10 | Rhinoceros tasarım programında 3D tasarım uygulama çalışmaları / 7. ödev değerlendirmesi | Ron K.C. Cheng, Inside Rhinoceros 4, Thomson/Delmar Learning, USA Bölüm 9 |
11 | Rhinoceros tasarım programında 3D tasarım uygulama çalışmaları / 8. ödev değerlendirmesi | Ron K.C. Cheng, Inside Rhinoceros 4, Thomson/Delmar Learning, USA Bölüm 10 |
12 | Rhinoceros tasarım programında 3D tasarım uygulama çalışmaları / 9. ödev değerlendirmesi | Ron K.C. Cheng, Inside Rhinoceros 4, Thomson/Delmar Learning, USA Bölüm 11 |
13 | Rhinoceros tasarım programında 3D tasarım uygulama çalışmaları / 10. ödev değerlendirmesi | Ron K.C. Cheng, Inside Rhinoceros 4, Thomson/Delmar Learning, USA Bölüm 12 |
14 | 3D Modelleme programında 2D teknik çizim çalışmaları | Ron K.C. Cheng, Inside Rhinoceros 4, Thomson/Delmar Learning, USA Bölüm 13 |
15 | 3D Modelleme programında 2D teknik çizim çalışmaları | Ron K.C. Cheng, Inside Rhinoceros 4, Thomson/Delmar Learning, USA Bölüm 14 |
16 | Final |
Ders Kitabı | Ron K.C. Cheng, Inside Rhinoceros 4, Thomson/Delmar Learning, USA |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Giesecke, E. Frederick, et. al., Technical Drawing (13th Edition), Prentice-Hall, Inc., Upper Saddle River, N.J., 2009. 2. Şen, İ.Z., ve Özçilingir, N. “Teknik Resim-Temel Bilgiler”, Deha Yayıncılık, İstanbul, 2007. 3. Şen, İ.Z., ve Bora, H., “Bilgisayar Destekli Çizim ve Tasarım – AutoCAD 2008”, Deha Yayıncılık, İstanbul, 2008. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 25 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | 48 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 3 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 4 | |
Final Sınavı | 1 | 4 | |
Toplam | 123 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Ayakkabı Tasarım ve Üretimi alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olacaktır. | |||||
2 | İlgili alanda kullanılan malzemeleri ve kimyasalları tanıyabilecek, uygulamalar için gerekli olan teknikleri ve teknolojik cihazları kullanabilecektir. | X | ||||
3 | Alan ile ilgili mevzuat ve ilkeler hakkında bilgi sahibi olacaktır. | |||||
4 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri uygulama alanına aktarabilecek, yorumlayabilecek, düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilecektir. | |||||
5 | Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecektir. | X | ||||
6 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı ile yenilikçi, sürekli gelişime açık, yaratıcı düşünceye sahip olacak ve uygulayabilecektir. | X | ||||
7 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarını bilerek, bunların gereklerini yerine getirebilecektir. | |||||
8 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilecek, etkin ve verimli çalışabilecektir. | X | ||||
9 | İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümseyerek alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olacak ve uygulayabilecektir. | |||||
10 | İngilizce’yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak Ayakkabı Tasarım ve Üretimi alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest